منو
تبليغات
آخرين اخبار

نقشه جزیره قشم
با دستور رييس‌جمهور طرح جامع ارتباطي خليج‌فارس آغاز شد؛ اتصال جزيره قشم به بندرعباس با احداث پل خليج‌فارس عمليات احداث طرح جامع ارتباطي خليج‌فارس با محوريت پل خليج‌فارس با دستور دكتر محمود احمدي‌نژاد آغاز شد ....
به گزارش خبرنگار اعزامي برنا به قشم، عمليات احداث طرح جامع ارتباطي خليج فارس با محوريت پل خليج فارس با حضور محمود احمدي‌نژاد، اسفنديار رحيم مشايي، حميد بقايي، دريادار علي فدوي، استاندار هرمزگان و نماينده ولي فقيه آغاز شد.

دستور رييس جمهور براي آغاز عمليات احداث پل خليج فارس به شرح ذيل است: با عرض تبريك به ملت ايران و مردم خوب و صميمي قشم و استان هرمزگان، از عزيزاني كه در صف پياده كردن تجهيزات آماده اند مي خواهم با توكل به خدا و به نام امام عصر، پروژه عظيم و تحول آفرين پل خليج فارس را آغاز كنند.

پل خليج فارس كريدور وصل كننده شمال به جنوب است كه بين لافت و تهل قرار دارد و با هدف احداث خط ريلي و جاده اي و نيز اتصال خط آهن بندر شهيد رجايي به اسكله هاي مسافري و تجاري قشم، احداث مي شود و امكان جابه جايي مسافر، ورود و خروج كالا و همچنين بهره برداري از پل براي عبور دادن فيبر نوري، لوله هاي برداشت گاز، لوله هاي نفتي و موارد ديگر را فراهم مي كند.

احداث پل خليج فارس به طول نزديك به 2 كيلومتر، منشأ تحولات كلان اقتصادي براي كشور بوده و مردم جزيره قشم، در درجه اول بهره مندي از منافع اين طرح مهم، قرار دارد.

طرح جامع ارتباطي خليج فارس كه شامل احداث پل خليج فارس، حدفاصل جزيره قشم و بندرعباس، به طول هزار و 860 كيلومتر، احداث خط ريلي از بندر شهيد رجايي به بندر كاوه در قشم، احداث اتوبان خليج فارس و توسعه اسكله كاوه در منطقه آزاد قشم براي عبور قطار و وسايل نقليه، دو باند رفت و برگشت خودرو و سهولت سوخت رساني به بيش از 12 هزار كشتي عبوري، در آب هاي خليج فارس و امكان عبور تاسيسات زير بنايي و عبور شناور از زير آن لحاظ شده است، يكي از آرزوهاي ديرينه مردم قشم بود كه عمليات اجرايي آن از امروز آغاز شد.

كاهش هزينه هاي حمل نقل، حداقل به ميزان 30 درصد، كاهش زمان سير كالا به ميزان 40 درصد و كاركرد هماهنگ و مكمل 2 بندر كاوه در قشم و شهيد رجايي در بندرعباس، از جمله مزاياي شبكه جامع ارتباطي قشم با محوريت پل خليج فارس است.

شركت پتروساحل توسعه خليج فارس و شركت سرمايه گذاري ايده پارس (هساپارس) پس از طي مراحل قانوني و بررسي هاي فني و مالي كنسرسيوم هاي شركت كننده در مناقصه بين المللي پل خليج فارس، برنده نهايي اين طرح بزرگ و ملي اعلام شدند.
منبع: خبرگزاري برنا
 
امتیاز دهی
 
 

ادامه اخبار


تعداد بازديد اين صفحه: 1396
Guest (PortalGuest)

دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم (شعبه اصفهان)
مجری سایت : شرکت سیگما