پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403  
اخبار

ديدار با آيت الله صافي گلپايگاني


ظهر امروز-29 آبان ماه 1390ش- اعضاي كنگره بين المللي آخوند خراساني با آيت الله العظمي شيخ لطف الله صافي گلپايگاني ديدار كردند...

مردم بايد بدانند كه روحانيت داراي چه سوابقي است

آيت الله صافي گلپايگاني بابيان اينكه معرفي رجال دين و علم و سوابق علمي درخشان اين رجال اقدامي شايسته و قابل تقدير است گفت: مردم بايد بدانند كه روحانيت داراي چه سوابقي است.

به گزارش روابط عمومي واموربين الملل دفتر تبليغات اسلامي، آيت الله لطف الله صافي، در ديدار رييس دفتر تبليغات اسلامي و اعضاي هيات علمي كنگره آخوند خراساني با تقدير از مسوولين اين دفتر به منظور برگزاري كنگره بين المللي آخوند خراساني تصريح كرد: معرفي رجال دين و علم و سوابق علمي درخشان اين رجال اقدامي شايسته و قابل تقدير است.
وي افزود: مردم بايد بدانند كه روحانيت داراي چه سوابقي است و با خدمات صادرشده و آثاربركات علمي روحانيت وبزرگان دين در اعصار مختلف آشنا شوند.
اين مرجع تقليد ادامه داد: در همه اعصار مذهب تشيع همواره اشخاصي بوده اند كه وجود و مقامات علمي آن ها باعث افتخار بوده است و بحمدالله مذهب تشييع در اين زمينه بسيار غني است و هرچه اين افراد را معرفي كنيم بازهم افرادي هستند كه داراي مقامات علمي هستند و ما نتوانسته ايم آن ها را معرفي كنيم.
وي در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به جايگاه علمي مرحوم آخوندخراساني ادامه داد: مرحوم آخوندخراساني از جهات مختلف علمي وهمچنين تربيت شاگردان برجسته اي همچون آيت الله علوي بروجردي از جمله مشاهيرباشهرت است ورجال و مجتهدان بسياري در درس ايشان بودند كه بايد اين افراد هم در كنار مرحوم آخوند خراساني معرفي شوند.
آيت الله صافي برگزاري كنگره آخوندخراساني را كاربسيارعظيمي خوانده و يادآورد شد: اين اقدام ما را به خود مي آورد كه بيشتر از اين در ميدان علم و پيشرفت علمي گام برداريم تا از گذشتگان عقب نمانيم.
وي با بيان اينكه همه بزرگان و عالمان در بيان مقام وجايگاه علمي برجسته مرحوم آخوندخراساني متفق القول هستند تصريح كرد: مرحوم آخوند در طول حيات خويش آثارعلمي ممتازي را به جا گذاشته و شاگردان برجسته اي را تربيت كرد.
استاد حوزه علميه قم افزود: زندگي سياسي مرحوم آخوند هم از جهات ويژه اي داراي اهميت است زيرا با تاريخ مشروطه ارتباط پيدا مي كند و نوشتن وتوجه به اين بخش از زندگي مرحوم آخوندخراساني بسيار مهم است و در نوشتن آن بايد توجه شود كه اين نوشتن به عنوان نقطه ضعفي براي ايشان نباشد و افرادي بايد در اين مساله مطالعه كنند و بنويسند كه افراد با بصيرتي هستند.
وي اضافه كرد: افرادي كه مي خواهند در خصوص زندگي سياسي آخوندخراساني بنويسند بايد داراي ديد صحيح ووسيع و اطلاعات كافي باشندو به نحوي اين زندگي نوشته شود كه هم جاي ايرادي به ايشان نشود و هم روحانيت تضعيف نگردد.
آيت الله صافي در پايان با اشاره به ويژگي هاي برجسته شخصيتي مرحوم آخوندخراساني خاطرنشان كرد: بررسي و معرفي اخلاق آخوند امري بسيار مهم است و در احوالات ايشان گفته شده كه وي بزرگوارو متواضع بوده و نسبت به مخالفين خود با احترام برخورد داشته است.

 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر
كليه حقوق اين سايت براي دبيرخانه كنگره بزرگداشت آخوند ملا محمد كاظم خراساني محفوظ مي باشد









Guest (PortalGuest)

كنگره آخوند خراساني
مجری سایت : شرکت سیگما