728 x 90

بررسی انتقادی سیاست­های نظام جمهوری اسلامی ایران در عرصة تبلیغ دین

  • 1395/10/15 چهارشنبه
روابط عمومی دانشگاه باقرالعلوم علیه السلام


دانشگاه باقرالعلوم
دانشکده: علوم اجتماعی
پایان نامه جهت اخذ درجه کارشناسی ارشد
رشتة تبلیغ و ارتباطات فرهنگی

 
 بررسی انتقادی سیاست­های نظام جمهوری اسلامی ایران در عرصة تبلیغ دین
 
استاد راهنما: دکتر سید محمدحسین هاشمیان
استاد مشاور: حجت الاسلام و المسلمین دکتر احمد واعظی
نگارش: سید علی میرمطلبی
دی ماه  1392

 
چکیده:
گذشت بیش از سه دهه از تشکیل جمهوری اسلامی ایران با دولت های مختلف، سیاست های تبلیغی متعددی را بجا گذارد که هریک ناظر به بخشی از نظام تبلیغ است. سیاست هایی که مستقیماً به تقویت ویا تضعیف عناصر نظام تبلیغ دین منجر شده است. نقد این سیاست ها بر اساس معیارهایی علمی و برخاسته از نظرگاه رهبران نظام جمهوری اسلامی ایران، نقاط قوت و ضعف آن ها را به تصویر می کشد. این تحقیق با تکیه بر ادبیات تحقیق، برای نظام تبلیغ دین عناصر شش گانة استراتژی، تکنولوژی، ساختار، پیام ومحتوا، منابع مالی و انسانی اعتبارمی کند. از سوی دیگر با روش تحلیل مضمون، الزامات هنجاری عناصرنظام تبلیغ دین از نظرگاه رهبران نظام جمهوری اسلامی استخراج شد. سپس سیاست های مکتوب تبلیغ دین و پاسخ پرسشنامة نخبگان و مدیران ارشد تبلیغ در خصوص اجرا و ارزیابی آن سیاست ها مورد نقد قرار گرفته است. نقدها و نکات در تدوین، اجرا، ارزیابی و محتوای سیاست ها است.
 
کلید واژه: سیاست، تبلیغ دین، امام خمینی، رهبری.

 

 
 
امتیاز دهی
 
 

فصلنامهعلوم سیاسی فصلنامهتاریخ اسلام فصلنامهآیین حکمت فصلنامهفرهنگ پژوهش
خانه | بازگشت | حريم خصوصي كاربران |
Guest (PortalGuest)

دانشگاه باقرالعلوم (عليه السلام)
مجری سایت : شرکت سیگما