728 x 90

رو نمایی از سامانه عرضه و تقاضای پژوهش (ساعت)

رو نمایی از سامانه عرضه و تقاضای پژوهش (ساعت)

سامانه عرضه و تقاضای پژوهش (ساعت) با حضور دکتر فرهادی وزیر علوم و وحید احمدی، معاون پژوهش و فناوری وزارت عتف در ایرانداک رونمایی می‌شود.
رو نمایی از سامانه عرضه و تقاضای پژوهش (ساعت) در ایرانداک

 براساس اعلام روابط عمومی پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران در راستای تصویب شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری، بر الزام ثبت طرح‌های پژوهشی دستگاه‌های اجرایی در سامانه ساعت، این سامانه پس از طی دوره آزمایشی سه‌شنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۶ با حضور وحید احمدی، معاون پژوهش و فناوری وزارت عتف در ایرانداک رونمایی می شود.

همچنین، این سامانه در گام نخست، پیوند میان پایان‌نامه‌ها و رساله‌های تحصیلات تکمیلی را با نیازهای پژوهشی سازمان‌ها دنبال می‌کند. این پیوند با یک پایگاه روزآمد و جامع از تقاضای پژوهش (نیازها و حمایت‌ها) و عرضه پژوهش (توانمندی‌ها و نیاز به حمایت) پشتیبانی می‌شود.

سازمان‌ها می‌توانند در این سامانه، درخواست‌ها و حمایت‌های خود را به آگاهی پژوهشگران برسانند که محور و موضوع پژوهش، تأمین منابع مالی، خدمات مشاوره، تأمین تجهیزات و سخت‌افزار، تأمین اطلاعات و مانند آنها را در بر دارد.

از سوی دیگر، دانشجویان تحصیلات تکمیلی می‌توانند توانمندی‌ها و گرایش‌های پژوهشی خود را به همراه حمایت‌هایی که برای پی‌گیری آنها نیاز دارند، به آگاهی سازمان‌ها برسانند.

این سامانه بر پایه مصوبه نهم نوزدهمین جلسه شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری که در اسفند ماه ۱۳۹۵ ابلاغ شد، طراحی و راه‌اندازی شده است و به استناد تبصره یک این مصوبه، «دستگاه‌های اجرایی برای اجرای طرح‌های پژوهشی خود، ملزم به ثبت طرح‌ها در سامانه عرضه و تقاضای پژوهش هستند.»



لیزنا(خبرگزاری کتابداری ایران)

 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر
فصلنامهعلوم سیاسی فصلنامهتاریخ اسلام فصلنامهآیین حکمت فصلنامهفرهنگ پژوهش
خانه | بازگشت | حريم خصوصي كاربران |
Guest (PortalGuest)

دانشگاه باقرالعلوم (عليه السلام)
مجری سایت : شرکت سیگما