728 x 90

برگزاری کارگاه بین‌المللی تربیت راهنمای گردشگری دینی

  • 1398/11/5 شنبه
روابط عمومی دانشگاه باقرالعلوم علیه السلام

کارگاه بین‌المللی تربیت راهنمای گردشگری دینی به همت مؤسسه «آوای فطرت و معنویت» و با همکاری معاونت بین‌الملل حوزه‌های علمیه، وزارت میراث فرهنگی و گردشگری و همچنین دفتر همکاری‌های علمی و امور بین‌الملل دانشگاه باقرالعلوم (ع) در این دانشگاه برگزار شد.
سازماندهی گروهی از طلاب زبان‌دان حوزه علمیه جهت راهنمایی و تعامل با گردشگران دیگر کشورها و ارائه تصویر دینی و فرهنگی متناسب با ارزش های اسلامی و ایرانی از جمله اهداف اصلی این دوره می باشد. آشنایی با صنعت گردشگری، آموزه‌های دینی مرتبط با صنعت توریسم و تقویت ابزارهای موردنیاز یک متخصص دینی در تعامل با توریست های خارجی از دیگر اهداف این دوره می‌باشد.
نظر به سیاست نخبه‌گزینی، شرایطی برای حضور در این دوره در نظر گرفته شده است. اتمام آزمون کتبی و شفاهی پایه ده حوزه علمیه، تسلط به یکی از زبان‌های بین‌المللی و تجربه فعالیت در عرصه بین‌الملل، از شروط اصلی شرکت در این دوره است. پس از فراخوان در میان طلاب، ارزیابی و مصاحبه، 11 نفر جهت حضور در این دوره پذیرفته شدند.
این دوره طی چهار روز و در 32 ساعت آموزشی برگزار شد. با توجه به گسترده بودن مباحث حوزه گردشگری دینی، در صورت نیاز دوره‌های تکمیلی در سرفصل های مختلف برگزار خواهد شد.
موضوعات و سرفصل‌هایی که در این دوره پوشش داده شد عبارتند از: مبانی فقهی تعامل با غیرمسلمان‌ها، بایسته‌های فعالیت درگردشگری دینی، آشنایی با صنعت توریسم، آشنایی با معماری اسلامی-ایرانی، ادیان و همچنین آشنایی با فرهنگ و روحیات ملل. با توجه به اهمیت این دوره، سعی شده از بهترین اساتید حوزه و دانشگاه استفاده شود.
از فارغ‌التحصیلان برتر این دوره در زمینه آموزش، پژوهش و فعالیت‌های میدانی گردشگری دینی استفاده خواهد شد.
 
امتیاز دهی
 
 

فصلنامهعلوم سیاسی فصلنامهتاریخ اسلام فصلنامهآیین حکمت فصلنامهفرهنگ پژوهش
خانه | بازگشت | حريم خصوصي كاربران |
Guest (PortalGuest)

دانشگاه باقرالعلوم (عليه السلام)
مجری سایت : شرکت سیگما