728 x 90

فتنه 88 اوج درگیری ایران با دشمن / آمریکا ناچار به آغاز جنگ اقتصادی

  • 1398/1/28 چهارشنبه
روابط عمومی دانشگاه باقرالعلوم علیه السلام

به گزارش روابط‌عمومی دانشگاه باقر‌العلوم(ع)، معاون مرکز تربیت و تعالی کوثر سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در جلسه‌ای که به مناسبت تحریم سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در دانشگاه باقرالعلوم (ع) برگزار شد، اظهار داشت: در شرایط کنونی جنگ تحمیلی شدیدی به نام جنگ اقتصادی از طرف آمریکا با ما در جریان است.
سردار علیزاده با بیان اینکه جنگ اقتصادی بحث جدیدی نیست، تصریح کرد: در زمان صدر اسلام بعد از اینکه پیامبر(ص) ندای آزادی بخش و ملکوتی خود را در مکه اعلام کردند، دشمن به جنگ سخت روی آورد و بعد از عدم موفقیت، جنگ نرم را آغاز کرد و بعد از آن دشمن در شبه ابی‌طالب جنگ اقتصادی را آغاز کرد.
وی با بیان اینکه این اتفاق برای انقلاب ما نیز رخ داده است، یادآور شد: در این زمان جنگ میان جناح غرب و شرق آغاز شده است.
سردار علیزاده با اشاره به جنگ‌های اتفاق افتاده توسط استکبار ادامه داد: از جمله این جنگ‌ها می توان انقلاب کوبا را مثال زد که بغل گوش آمریکایی‌ها اتفاق افتاد و استکبار آن را محدود کرد چراکه کوبا خطری برای غرب نبود.
وی با بیان اینکه انقلاب هند وقتی پیروز شد استکبار آن را محدود کرد و از آن خارج نشد، گفت: انقلاب اسلامی ایران که پیروز شد، برخی غربی‌ها شاه را بیرون کردند و در دی ماه 56 خواستند انقلاب را مدیریت کنند که متوجه شدند این انقلاب با سایر انقلاب‌ها تفاوت دارد.  
معاون مرکز تربیت و تعالی کوثر سپاه افزود: امام(ره) درباره این انقلاب فرمودند" ما انقلاب خود را به جهان صادر می‌کنیم".
سردار علیزاده با بیان اینکه دشمن نتوانست انقلاب اسلامی را نابود کند، اضافه کرد: در این شرایط جنگ را به انقلاب تحمیل کرد و در این شرایط برای براندازی انقلاب آنچه در توان داشت، پای کار آورد.
وی صحنه کربلای پنج را اوج قله دفاع مقدس دانست و خاطرنشان کرد: دشمن به سبب عدم موفقیت خود در جنگ تحمیلی، نابودی عراق را با سلاح‌های شیمیایی آغاز کرد.
وی با بیان اینکه در نخستین نبرد ما با دشمن، دشمن شکست خورد، تصریح کرد: در این شرایط در سال 69 تهاجم فرهنگی را آغاز کرد.
سردار علیزاده با اشاره به بحث تهاجم فرهنگی یادآور شد: دشمن در ایران تمام توان خود را پای کار آورده و میلیاردها دلار هزینه کرده و البته موفقیت‌هایی نیز به دست آورده است.
وی با بیان اینکه 993 شبکه ماهواره‌ای بر علیه ایران در حال فعالیت هستند، ادامه داد: این شبکه‌ها شامل شبکه‌های اقتصادی، سیاسی، مخصوص خانم‌ها، دانشجویان، بچه‌ها و شبکه‌های سبک زندگی است.
سردار علیزاده اوج درگیری با دشمن را فتنه 88 اعلام کرد و افزود: در این درگیری دشمن می‌خواست نظام را زمین بزند.
معاون مرکز تربیت و تعالی کوثر سپاه گفت: در این درگیری یک‌میلیون و 200 هزار نفر به نفع آقای موسوی و طرفداری فتنه تظاهرات کردند.
وی با بیان اینکه آمریکا در خلیج فارس در محاصره نظامیان قرار دارد و جرأت حمله ندارد، متذکر شد: به لحاظ فرهنگی نیز دشمن به جایی نرسید، اگرچه در برخی موارد آسیب دیدیم ولی نظام را نتوانست نابود کند.
وی آمریکا را بدهکارترین کشور دنیا دانست و گفت: این کشور 22 هزار میلیارد دلار بدهی دارد یعنی به عبارتی 30 درصد بدهی جهان از آمریکا است و در این وضعیت مجبور به جنگ اقتصادی شده است.
سردار علیزاده با بیان اینکه آمریکا از روی استیصال و ناچاری جنگ اقتصادی را طراحی کرده است، تصریح کرد: نکته مهم درک این مطلب است که آمریکا از سرناچاری جنگ اقتصادی را آغاز کرده است.
وی خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری در این زمینه در 25 شهریورماه سال 95 فرمودند" اگر مسؤولان و مردم بتوانند اقتصاد مقاومتی را به معنای تمام کلمه محقق و کشور را از جادوی مالی و پولی دشمن جدا کنند و ارزش و آقایی دلار را در زندگی اقتصادی بشکنند کشورهای دیگر را نیز نجات داده و برای آن‌ها الگو خواهند شد".

 
 
امتیاز دهی
 
 

فصلنامهعلوم سیاسی فصلنامهتاریخ اسلام فصلنامهآیین حکمت فصلنامهفرهنگ پژوهش
خانه | بازگشت | حريم خصوصي كاربران |
Guest (PortalGuest)

دانشگاه باقرالعلوم (عليه السلام)
مجری سایت : شرکت سیگما