728 x 90

برگزاری جلسه گرامیداشت هفته بسیج

به همت دانشگاه باقرالعلوم(ع) مراسم گرامیداشت هفته بسیج دانشگاه باقرالعلوم(ع) برگزار شد هر چه ملت، بسیجی‌تر باشد، دولت و مجلس و دیگر ارکانش انقلابی‌تر و موفق‌ترند
به همت دانشگاه باقرالعلوم(ع) مراسم گرامیداشت هفته بسیج دانشگاه باقرالعلوم(ع) برگزار شد هر چه ملت، بسیجی‌تر باشد، دولت و مجلس و دیگر ارکانش انقلابی‌تر و موفق‌ترندروابط عمومی دانشگاه باقرالعلوم علیه السلام

به همت دانشگاه باقرالعلوم(ع) مراسم گرامیداشت هفته بسیج دانشگاه باقرالعلوم(ع) برگزار شد هر چه ملت، بسیجی‌تر باشد، دولت و مجلس و دیگر ارکانش انقلابی‌تر و موفق‌ترند


به گزارش روابط عمومی دانشگاه باقرالعلوم(ع) مراسم گرامیداشت هفته بسیج در نمازخانه  دانشگاه باقرالعلوم(ع) برگزار شد.
سردار علی‌اکبر علیزاده، رئیس مرکز آموزشی کوثر سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، اظهار کرد: با تبیین فرایند تأسیس بسیج مستضعفان به‌دستور بنیانگذار جمهوری اسلامی و برافراشته‌شدن پرچم مبارزه توأمان با غرب و شرق تا قبل از انقلاب اسلامی هر انقلابی وابسته به شرق یا غرب بود. بنابراین نظام جدید اسلامی نیازمند ساز و کار و ساختار جدید بود و جمهوریت و اسلامیت، یک حقیقت بود. به این معنا که نظام مردم‌سالاری که براساس اسلام تشکیل شده است نیازمند دولتی است که موردنظر امام خمینی ره بود. در این نظام جدید، مردم برای مردم‌اند که شامل جهاد سازندگی، کمیته امداد و بسیج مستضعفان می‌باشد.
وی خاطرنشان کرد: این تشکیلات مقتدر، کار برای مردم،‌ یک تکلیف الهی است و بسیج و کمیته امداد و جهاد، منتظر مصوبات و تشریفات اداری نمی‌مانند. یکی از قسمت‌های دولت در دوره امام، جهاد دانشگاهی و کمیته‌های انقلاب اسلامی بود. در کمیته‌های انقلاب، امنیت مردم از همه جهت تأمین می‌شد به شکلی که همه مزاحمان و قاچاقچیان و اراذل از کمیته‌ها می‌ترسیدند. از دیگر برکات رهبری امام، بنیاد مسکن و بسیج سازندگی بود که متأسفانه این عناصر دولت امام، توسط غرب‌زدگان یکی‌یکی کنار گذاشته شدند. در این نظام، آن مسئولی بهتر است که خدمت‌گزارتر باشد.
وی افزود: در زمان جنگ، کسی به دنبال استخدام و حقوق نبود و همه به تکلیف و دستور حضرت امام فکر می‌کردند. پس از جنگ، غرب‌زدگان جهاد سازندگی و کمیته‌های انقلاب اسلامی را منحل و ادغام کردند و به دنبال انحلال بسیج و سپاه یا ادغام با ارتش بودند. اما با تدبیر مقام معظم رهبری، بسیج و سپاه به حیات پربرکت خود ادامه دادند. بسیج، مردم عادی کوچه و خیابان بوده و هستند. سپاه نیز برآمده از بسیج است. بسیج بود که جلوی بازشدن اجنبی‌ها به کشور را گرفت که اگر این اتفاق می‌افتاد، نوامیسی برای ما باقی نمی‌ماند. اگر بسیج و حضور مردم بسیجی در دفاع از کشور نبود، اتفاقات دیگری می‌افتاد.
وی گفت: در فرهنگ بسیجی مشکلات زمانی حل می‌شود که ما خودمان درست عمل کنیم و طبق فرمایش مقام معظم رهبری در انتخابات، با حضور حداکثری به اصلح رأی دهیم. هر چه ملت، بسیجی‌تر باشد، دولت و مجلس و دیگر ارکانش انقلابی‌تر و موفق‌ترند. این، همان جهاد اکبر است که مرحوم امام می‌فرمودند. بسیج در سطح کشورهای اسلامی نیز گسترش یافته است. حشد‌الشعبی، انصار‌ا... یمن، حزب‌ا... لبنان، بسیج مردمی سوریه و مقاومت مردم بحرین همه از برکات بسیج است. تفکر بسیجی است که باعث می‌شود مسئولین در میان مردم باشند و نه جدا از مردم. بسیج سازندگی که با تدبیر مقام معظم رهبری دوباره در حال تشکیل و تقویت است نیز همان جهاد سازندگی است.
وی تصریح کرد: در تفکر بسیجی، ساختمان‌های اداری همراه با سادگی و به دور از تشریفات است. مشکلات اقتصادی نیز تنها و تنها از مسیر تفکر بسیجی و تکلیف‌دانستن خدمت به مردم حل خواهد شد. تمرکز بر اروپا و غرب، یک تفکر ضدبسیجی است. در تفکر بسیجی، صادرات و مراودات اقتصادی با کشورهای همسایه و اسلامی در اولویت است. لذا تضمین انقلاب، بسیج است. دولت مورد نظر امام، مردم‌سالار است و خدمت به مردم را یک تکلیف و وظیفه شرعی می‌داند. نمونه دولت امام، دولت شهید رجایی بود که از همکارانش می‌خواست مرتب به وی یادآوری کنند که تو همان دست‌فروش کاسه و بشقابی هستی تا فراموش نکند چه کسی بوده، از مردم بوده و بداند باید به مردم خدمت کند. بنابراین مردم‌سالاری دینی و جمهوری اسلامی به این معناست که فقط از طریق بسیج و روحیه بسیجی و فرهنگ بسیجی قابل‌انجام است. بسیج، عطر و نسیمی است که به هر کجا بوزد، همه مشکلات را حل خواهد کرد. به فرمایش مرحوم امام با مدیریت خوب بر بسیجیان می‌شود جهان را اداره کرد.

 
 
امتیاز دهی
 
 

فصلنامهعلوم سیاسی فصلنامهتاریخ اسلام فصلنامهآیین حکمت فصلنامهفرهنگ پژوهش
خانه | بازگشت | حريم خصوصي كاربران |
Guest (PortalGuest)

دانشگاه باقرالعلوم (عليه السلام)
مجری سایت : شرکت سیگما