728 x 90

جلسه مشترک اساتید مدعو آلمان و اتریش با رییس و اساتید دانشگاه باقرالعلوم (ع)

به همت گروه زبان آلمانی دانشگاه باقرالعلوم (ع) و همکاری موسسه صلح و ادیان؛ جلسه مشترک اساتید مدعو از آلمان و اتریش با رییس و اساتید دانشگاه باقرالعلوم (ع) در اتاق ریاست برگزار شد

به گزارش روابط عمومی دانشگاه باقرالعلوم(ع) جلسه مشترک اساتید مدعو از آلمان و اتریش با رییس و اساتید دانشگاه باقرالعلوم (ع) در اتاق ریاست برگزار شد.
بر اساس این گزارش در این نشست، چهار تن از اساتید برجسته از آلمان و اتریش متخصص در رشته های فلسفه، علوم سیاسی و علوم اجتماعی و الاهیات کاتولیک  حضور داشتند.
در ابتدای این جلسه حجت الاسلام والمسلمین مریجی ضمن خیر مقدم به میهمانان، برگزاری گفتگوهای مشترک نخبگانی را زمینه ساز برقراری تعاملات فرهنگی و تمدنی فیمابین ایران و آلمان دانست و از دغدغه ها و تلاش های دانشگاه باقرالعلوم (ع) در راستای برقراری تعاملات سازنده بینافرهنگی سخن گفت.
حمید پارسانیا از اعضای هیئت امنای دانشگاه نیز ضمن ابراز خرسندی از حضور میهمانان در دانشگاه به طرح پرسشی راجع به رابطه دین و عقل در الاهیات کاتولیک و دنیای مدرن پرداخت.
 وی تصریح کرد مسیری که دنیای مدرن در پاسخ به این پرسش طی کرده با آنچه در جهان اسلام رخ داد متفاوت است؛ چرا که فیلسوفان بزرگ مسلمان از جمله ملاصدرا با ارائه نظریه اتحاد عاقل و معقول توانست بر بسیاری از مشکلات علمی و پاسخ نیافته قبلی فائق آید و مسیری متفاوت با آنچه غرب در پیش گرفته به جهان اسلام اعطا کند.
در ادامه پروفسور آرمین ویلدفویر استاد فلسفه دانشگاه کاتولیک کلن وستفالی نیز به تشریح نظریات اندیشمندان کاتولیک، پروتستان و همچنین فیلسوفان مدرن و پسامدرن نسبت به جایگاه عقل و رابطه آن با دین و وحی پرداخت.
وی همچنین از توضیحات دکتر پارسا نیا در باره مباحث فلسفه اسلامی به خصوص بحث اسفار شگفت زده شده و از مسئولین دانشگاه باقرالعلوم (ع) و حوزه علمیه خواست تا این مباحث به دیگر زبانهای خارجی نیز ترجمه شود تا در دسترس همگان قرار گیرد.
با توجه به اهمیت مباحث وهمچنین محدودیت زمانی موجود، درخواست اساتید آلمانی برای سمینارها وهمایش های مشترک مطرح شد.
گفتنی است در این جلسه تعدادی از دانشجویان رشته فلسفه حضور داشتند.

 
 
امتیاز دهی
 
 

فصلنامهعلوم سیاسی فصلنامهتاریخ اسلام فصلنامهآیین حکمت فصلنامهفرهنگ پژوهش
خانه | بازگشت | حريم خصوصي كاربران |
Guest (PortalGuest)

دانشگاه باقرالعلوم (عليه السلام)
مجری سایت : شرکت سیگما