728 x 90
مراسم هفته بسیج
برگزاری مراسم بزرگداشت سالروز تشکیل بسیج در دانشگاه باقرالعلوم(ع)/ رئیس بسیج اساتید دانشگاه: فرهنگ بسیجیان دفاع مقدس در جامعه نهادینه شود  به مناسبت فرارسیدن پنجم آذرماه، سالروز صدور فرمان تاریخی تشکیل بسیج مستضعفین، مراسمی در دانشگاه باقرالعلوم(ع) برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه باقرالعلوم(ع)، این مراسم توسط پایگاه مقاومت بسیج کارکنان، اساتید و دانشجویی این دانشگاه با حضور رئیس، معاونان و کارکنان این دانشگاه همراه با قرائت زیارت عاشورا و برگزاری سخنرانی با موضوع بسیج و نقش بسیجیان سرافراز در هشت سال دفاع مقدس برگزار شد.

در این مراسم حجت‌الاسلام‌والمسلمین فیروزجایی عضو هیئت‌علمی و مدیر گروه فلسفه وکلام دانشگاه باقرالعلوم(ع) با تبریک روز و هفته بسیج و گرامیداشت یاد و خاطره شهدا اظهار داشت: بسیجی فردی است که به اسلام باور دارد و با تمام نیرو و امکانات آماده انجام‌وظیفه درراه اسلام و نظام اسلامی است.

رئیس بسیج اساتید دانشگاه باقرالعلوم(ع) بابیان اینکه منظور از بسیجی این است که دغدغه اسلام و نظام اسلامی داشته و آماده فداکاری در این مسیر باشد، به ویژگی‌های یک بسیجی اشاره و بیان کرد: بسیجی دارای هدف بالا، اهل عبادت و بندگی خدا، دعا، راز و نیاز، شب‌زنده‌داری و اهل خلوص است، فردی است که نیت خالص الهی داشته باشد.

رئیس بسیج اساتید دانشگاه گفت: از دیگر ویژگی‌های یک بسیجی اهل درایت، فهم و بصیرت داشتن در حوادث و شرایط گوناگون است به‌طوری‌که ولایت‌پذیر و مطیع امر ولایت‌فقیه بوده و هرلحظه آماده دفاع از اسلام، اهل گذشت، فداکاری و ایثارگری باشد، همچنین روایت کننده حق‌الله و حق‌الناس باشد.

این استاد دانشگاه با تأکید بر اینکه باید فرهنگ بسیجی و خصوصیت‌های بارز بسیجیان دوران دفاع مقدس در جامعه به‌عنوان یک الگو نهادینه شود، افزود: بسیجیان در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل اگر آب‌ونانی داشتند، همیشه دیگران را برخود مقدم می داشتند .لذا این ویژگی بارز از خود گذشتگی  و مقدم داشتن  دیگران بایددر جامعه به یک فرهنگ تبدیل شود.

فیروزجایی گفت: در دوران دفاع مقدس، بسیجیان سختی‌ها، ناملایمات و گرفتاری‌ها را در رکاب ولی‌فقیه زمان خود تحمل کردند تا ضعف و ذلت دامن‌گیر آنان نشود. 

وی در بخش دیگری از سخنان خود برگزاری برنامه‌های مختلف در راستای گرامیداشت هفته بسیج را یک فرصت مناسب برای یادآوری ایثارگری رزمندگان دفاع مقدس عنوان کرد و گفت: برگزاری این برنامه‌ها در ترویج فرهنگ ایثار، فداکاری، جهاد و شهادت و همچنین زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا بسیار موثر است.

رئیس بسیج اساتید دانشگاه باقرالعلوم(ع) تأکید کرد: امروز نیز هر فردی با هر جایگاه باید با اقتدا کردن به روحیه بسیجی، ایثارگری و فداکاری رزمندگان و بسیجیان دفاع مقدس نقش خود را به‌خوبی در جامعه ایفا کرده و از این فرصت بیشترین بهره را برای خدمت به مردم استفاده کند. 

 
 
امتیاز دهی
 
 

فصلنامهعلوم سیاسی فصلنامهتاریخ اسلام فصلنامهآیین حکمت فصلنامهفرهنگ پژوهش
خانه | بازگشت | حريم خصوصي كاربران |
Guest (PortalGuest)

دانشگاه باقرالعلوم (عليه السلام)
مجری سایت : شرکت سیگما