728 x 90
جایگاه علوم اجتماعی و مطالعاات تاریخی در نظام آموزشی حوزه های علمیه
فرهنگی برگزاری نشست علمی «جایگاه علوم اجتماعی و مطالعات تاریخی در نظام آموزشی حوزه‌های علمیه به همت دانشگاه باقرالعلوم(ع) صورت گرفت؛

به گزارش پایگاه خبری دفتر تبلیغات اسلامی (تبلیغ نیوز)، نشست علمی «جایگاه علوم اجتماعی و مطالعات تاریخی در نظام آموزشی حوزه‌های علمیه» با ارائه حجج اسلام ‌والمسلمین شمس الله مریجی «معاون آموزش دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم و رییس مؤسسه آموزش عالی حوزوی امام رضا(ع، خیری «رییس دانشگاه آزاد اسلامی قم» و خانم زهرا روح الهی امیری «مدرس گروه تاریخ مؤسسه آموزش عالی حوزوی معصومیه»، به همت اداره پژوهش دانشگاه باقرالعلوم(ع) با همکاری دانشکده فرهنگ، علوم اجتماعی و رفتاری این دانشگاه برگزار شد و شرکت‌کنندگان از طریق فضای‌مجازی در نشست حضور داشتند.  

استادان حاضر در این نشست، ضمن توجه ویژه به ایجاد تفاهم علمی میان حوزه و دانشگاه، با محوریت بیانیه اخیر انجمن‌های علوم اجتماعی و تاریخی در نقد استخدام طلاب در وزارت آموزش‌ و پرورش، جهت تنویر افکار عمومی و دانشگاهیان به بحث‌های ذیل اشاره کردند:

ورود تخصصی به بحث‌های علمی و تخصصی اهتمام جدی و ضرورت غیرقابل انکار پژوهشگران و دانش‌آموختگان حوزوی است، تعامل جدی و عالمانه حوزه با اساتید دانشگاهی، بررسی آماری میزان مشارکت طلاب متخصص علوم اجتماعی و تاریخ در استخدام وزارت آموزش‌ و پرورش، عدم مقابله‌به‌مثل حوزه.

در پایان اساتید بر این مسئله توافق داشتند که آگاهی کامل به تغییرات موجود در نظام آموزشی حوزه، رویکرد تخصص گرایی در حوزه، تعامل حداکثری با مراکز دانشگاهی و اساتید بارز در رشته‌های علوم انسانی مانند تاریخ، علوم اجتماعی، روانشناسی، مشاوره، علوم سیاسی، علوم ارتباطات و... مخاطب فرهیخته را به این نتیجه رهنمون می‌کند که استخدام طلاب بر اساس تخصص در آموزش ‌و پرورش امری موافق عدالت است.

 
امتیاز دهی
 
 

نظر شما
نام
پست الكترونيک
وب سایت
متنی که در تصویر می بینید عینا تایپ نمایید
نظر
فصلنامهعلوم سیاسی فصلنامهتاریخ اسلام فصلنامهآیین حکمت فصلنامهفرهنگ پژوهش
خانه | بازگشت | حريم خصوصي كاربران |
Guest (PortalGuest)

دانشگاه باقرالعلوم (عليه السلام)
مجری سایت : شرکت سیگما