728 x 90
نشست خانواده
امور فرهنگی و روابط عمومی برگزاری کرسی ترویجی بررسی کارآمدی نظام اسلامی در عرصه خانواده (جایگاه خانواده در سیاست گذاری های کلان جمهوری اسلامی ایران) با حضور اساتید حوزه و دانشگاه؛ نشست تخصصی کرسی ترویجی جایگاه خانواده در سیاست گذاری های کلان جمهوری اسلامی برگزار شد

نشست تخصصی کرسی ترویجی بررسی کارآمدی نظام اسلامی در عرصه خانواده با موضوع جایگاه خانواده در سیاست گذاری های کلان جمهوری اسلامی ایران با حضور اساتید حوزه و داشگاه باقرالعلوم(ع) برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه باقرالعلوم(ع) حجت الاسلام والمسلمین نقی پورفر در نشست تخصصی کرسی ترویجی بررسی کارآمدی نظام اسلامی در عرصه خانواده با موضوع جایگاه خانواده در سیاست گذاری های کلان جمهوری اسلامی ایران که در سالن جلسات این دانشگاه برگزار شد، در سخنانی اظهار کرد: نظام خانواده در اسلام یکی از موضوعات اساسی و محوری است.
وی با بیان اینکه در منطق اسلام ، خانواده تنها نظام اصلی و پایدار است، بیان کرد: خانواده با نقشی که دارد می تواند تکلیف اهداف و برنامه های نظام های مختلف در اسلام را روشن کند و هر نظام و سازمان و مجموعه ای که در جامعه شکل می گیرد، باید برای پاسخ گویی به نیازهای خانواده باشد.
عضو هیئت علمی دانشگاه قم با اشاره به اینکه جامعه ای سالم خواهد بود که نظام خانواده در آن از سلامت کامل برخوردار باشد، تصریح کرد: ما باید به این نکته توجه داشته باشیم که خانواده سالم، محور توسعه پایدار خواهد بود و حفظ ناموس و خانواده پایه حفظ دین و نظام خواهد بود.
وی ادامه داد: خانواده یکی از مهمترین جلوه گاه توحید در ده فرمان قرآنی محسوب می شود و در ارکان خانواده نیز زن نقش محور خانواده را به عهده خواهد داشت.
استاد دانشگاه با اشاره به اینکه خانواده را میتوان به عنوان یک سازمان در نظر گرفت، افزود: ما در سازمان بایستی نقش ها و وظایف را مشخص کنیم و به عنوان مثال نقش زن، محور خانواده است و نباید انجام فعالیت های خارج خانه به وظایف زن از قبیل همسر داری و مادر شدن صدمه وارد کند.
وی گفت: در ارتباط با نقش زن و در خانواده، آیات و روایات بسیار زیادی وجود دارد که متاسفانه امروز در جامعه ما کمرنگ شده اند و یکی از این موضوع های فرآموش شده این است که در جامعه اشتغال زنان بیشتر از مردان است و این فرهنگ غلط روز به روز در حال گسترش است.
عضو هیئت علمی دانشگاه قم در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه با نگاه فرد محوری به خانواده نمی توانیم از ارزش های خانواده به خوبی دفاع کنیم، تصریح کرد: این فرهنگ غلط متاسفانه در جامعه رو به گسترش است و یکی از مهمترین رسالت های حوزه های علمیه می توان ورود به موضوع خانواده و تبیین احکام خانواده برای مردم باشد.
حجت الاسلام والمسلمین عالم زاده نوری نیز در بخش دیگری از این نشست با اشاره به تلاش های دشمن برای نفوذ در بنیان خانواده در جمهوری اسلامی ایران، تصریح کرد: امروز دشمن سعی دارد تا از طریق تهاجم فرهنگی و هدف گرفتن بنیان های خانواده غرب زدگی را در جامعه ما رواج دهد.
عضو هیأت علمی پژوهشکده اخلاق و معنویت پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی  دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم گفت: ما بایستی با تمام توان و با هشیاری کامل به مقابله با توطئه های دشمنان بپردازیم و خانواده محوری در زمان کنونی در جامعه ما بسیار ضروری است.
در ادامه این نشست حجت الاسلام والمسلمین سوزنچی با اشاره به نقش بالای خانواده در بین نهادهای اجتماعی، بیان کرد: خوشبختانه اهمیت به بنیان خانواده در جامعه ما روز به روز در حال افزایش است و این تفکر در حوزه های علمیه نیز رو به گسترش است.
عضو هیئت علمی دانشگاه باقرالعلوم(ع) گفت: البته اینکه بگوییم خانواده یک سازمان است همانند سازمان های مرسوم در کشور اشتباه است و این در حالی است که بنیان خانواده بر مودت و رحمت استوار است ولی سازمان بر عدالت استوار است.
در پایان این نشست برخی اساتید و دانشجویان حاضر به ارائه نظرات خود پیرامون موضوع بحث پرداختند.

 
 
امتیاز دهی
 
 

فصلنامهعلوم سیاسی فصلنامهتاریخ اسلام فصلنامهآیین حکمت فصلنامهفرهنگ پژوهش
خانه | بازگشت | حريم خصوصي كاربران |
Guest (PortalGuest)

دانشگاه باقرالعلوم (عليه السلام)
مجری سایت : شرکت سیگما