728 x 90
ستوده
روابط عمومی و امور فرهنگی تجلیل از مجله علوم سیاسی با سخنرانی دکتر ستوده دکتر ستوده پیش از ظهر یکشنبه ۲۶ آذر در مراسم تجلیل از مجلات برتر دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه که در سالن همایش غدیر برگزار شد، مهمترین کارکرد دانشگاه باقر العلوم(ع) را تولید نظریه های تاثیر گذار بر جریان علمی بین المللی و کشور عنوان کرد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه باقرالعلوم (ع) دکتر ستوده پیش از ظهر یکشنبه ۲۶ آذر در مراسم تجلیل از مجلات برتر دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه که در سالن غدیر در قم برگزار شد، مهمترین کارکرد دانشگاه باقر العلوم(ع) را تولید نظریه های تاثیرگذار بر جریان علمی بین المللی و کشور عنوان کرد و اظهار داشت: این سوال مطرح است، مجلات دفتر تبلیغات چه اثری در جامعه و کشور دارد؛ برخلاف دیگران نگاه معتدلی به مجلات دارم و به اثرگذاری آن بدبین نیسیتم، زیرا اعتبار علمی و شاخصه علمی هر کشوری به همین مجلات است.
معاون پژوهشی دانشگاه باقر العلوم(ع) عنوان کرد: امروز در شرایطی بسیار بهتر از گذشته در عرصه تولید مجلات علمی پژوهشی هستیم، اگر چه این کار دارای ضعف هایی بوده، ولی همه تلاش این است که بهترین نظریات علمی و تئوری های قابل استفاده در مجلات منتشر شود.
ستوده گفت: فلسفه برگزاری جلسات، نگاه خوش بینانه به مجلات است و در سال گذشته بیش از ۵۰ کرسی ترویجی و چندین جلسه برگزار شده است و نتایج خوبی هم داشته است.
معاون پژوهشی دانشگاه باقر العلوم(ع) افزود: برای تولید علم باید به سمت تولید نظریه رفت و برای ارائه نظرات بهتر، لازم است نگاهی به مجلات علمی غربی در بعضی موضوعات داشته باشیم.
وی عنوان کرد: تا کنون ۷۰ شماره از مجلات سیاسی منتشر شده، ولی این مجلات در کشور و فضای عربی منتشر نشده، می توان از این ۷۰ نشریه به تولید نظریه فاخر در مورد خاصی رسید.
ستوده گفت: تا زمانی که  نتوانیم در مراکز علمی دنیا و بین المللی اثرگذار باشیم، نمی توانیم شاهد رشد اثرگذاری و تولید علمی در موضوعات مختلف باشیم.
معاون پژوهشی دانشگاه باقر العلوم(ع) با بیان اینکه کشور از جامعه علمی  دنیا عقب نیست و برای  تقویت بهتر، لازم است وارد مباحث نظریه پردازی و ارائه تئوری شود گفت: باید برای اثرگذاری در مراکز علمی حضور پیدا کرد و مباحث علمی خود را ارائه کنیم.
وی عنوان کرد: در حال حاضر باید با تولیدات علمی نظریه و تولید فصلنامه و مجلات وارد جهان اسلام شد تا بتوان شاهد اثرگذاری بهتر بود.
ستوده گفت: مجلات علمی در حقیقت نوعی انباشت علمی و محل ابداع و نوآوری و حلقه وصل علمی در جهان اسلام و سطح بین الملل است.
معاون پژوهشی دانشگاه باقر العلوم(ع) افزود: در حال حاضر کشور نیاز به انباشت علمی و سرمایه گذاری عملی دارد و انباشت علمی یعنی همه مراکز علمی با هم وحدت علمی داشته باشند.
وی عنوان کرد: حداقل کار مراکز علمی هم افزایی علمی است و این نمایشگاه می تواند به شناسایی انباشت علمی  و ظرفیت شناسی کمک کند.
ستوده گفت: برای اثرگذاری بهتر در مراکز علمی باید بازتاب مجلات را رصد کرد و چشم انداز فصلنامه مشخص شود و برای پاسخ گوی باید محورها براساس نقشه قبلی تهیه گردد و نیازها را شناسایی و گفتمان سازی کرد.
وی عنوان کرد: برای اثرگذاری بهتر لازم است همایش های بین المللی برگزار شود و این کار در دانشگاه در حال انجام است و اکنون ۱۴ رشته در دانشگاه راه اندازی شده تا بتوان براساس نیاز جامعه حرکت کرد.
 
 
امتیاز دهی
 
 

فصلنامهعلوم سیاسی فصلنامهتاریخ اسلام فصلنامهآیین حکمت فصلنامهفرهنگ پژوهش
خانه | بازگشت | حريم خصوصي كاربران |
Guest (PortalGuest)

دانشگاه باقرالعلوم (عليه السلام)
مجری سایت : شرکت سیگما