728 x 90

رئیس اداره امور بین‌الملل و دانشجویان غیرایرانی دانشگاه باقرالعلوم(ع): دانشگاهیان غربی بهترین مخاطب برای گفت و گوی دینی هستند

  • 1400/4/15 سه‌شنبه
روابط عمومی دانشگاه باقرالعلوم علیه السلام

سید هادی ساجدی گفت: دانشگاهیان آمریکا مناسب ترین گروه برای گفت و گوی مبلغین دینی ما با مردم این کشور هستند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه باقرالعلوم (ع) به نقل از خبرگزاری حوزه، سید هادی ساجدی در نشست با کنشگران حوزوی فضای مجازی که در اردوگاه شهدای هفتم تیر رامسر برگزار شد، به تشریح پروژه اسلام هراسی در فضای بین الملل پرداخت و گفت: اسلام هراسی از سال ۱۹۷۴ و بعد از بالا رفتن قیمت نفت آغاز شد؛ البته اسلام هراسی پس از حادثه ۱۱ سپتامبر شکل نوینی به خود گرفت.

رئیس اداره امور بین‌الملل و دانشجویان غیرایرانی دانشگاه باقرالعلوم (ع)، با تقسیم بندی گروه‌های فعال در پروژه اسلام‌هراسی اظهار داشت: افراد فعال در زمینه اسلام‌هراسی در سه دسته دانشمندان، اعتباربخش‌ها و رسانه‌ها قابل بررسی هستند، خاطرنشان کرد: دانشمندان و محققین در عرصه اسلام‌هراسی، دارای انگیزه های مختلفی اعم از اقتصادی، دینی محض و صهیونیستی می باشند.

وی افزود: اولین تکنیک اسلام هراسان تعریف ( دیگری ) است؛ در این تکنیک خودی و غیرخودی بر اساس غیرمسلمانان و مسلمانان در ذهن مردم شکل گرفته و به این ترتیب ارتباط‌گیری با افراد مسلمان هرچند که دارای پاسپورت آن کشورها هم باشند، برای مردم کشورهای غربی دشوار می شود.

ساجدی گفت: از دیگر تکنیک‌های اسلام‌هراسان در پیشبرد برنامه‌های خود، می‌توان به کنترل اذهان مردم، حاشیه‌نشینی و واکنش‌گرایی آن‌ها اشاره کرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: پنج شاخه اصلی در برخورد با اسلام در آمریکا شامل دانشگاهیان، سیاستمداران، تاجران، عموم مردم و رسانه‌ها هستند؛ از میان این پنج گروه دانشگاهیان و سپس تاجران مناسب‌ترین گروه ها برای برقراری ارتباط ما با آن‌ها و گفت و گو در مورد مسائل دینی می باشند.

 
 
امتیاز دهی
 
 

فصلنامهعلوم سیاسی فصلنامهتاریخ اسلام فصلنامهآیین حکمت فصلنامهفرهنگ پژوهش
خانه | بازگشت | حريم خصوصي كاربران |
Guest (PortalGuest)

دانشگاه باقرالعلوم (عليه السلام)
مجری سایت : شرکت سیگما