728 x 90

دیدار اساتید و اعضای هیات علمی دانشگاه باقرالعلوم (ع) با نماینده دفتر نهاد رهبری در امور اهل سنت چابهار

  • 1399/11/21 سه‌شنبه
روابط عمومی دانشگاه باقرالعلوم علیه السلام


به گـزارش روابـط عمومی دانشگاه باقرالعلوم (ع)، جمعی از اساتید و اعضای هیات علمی این دانشگاه روز چهار‌شنبه 15 بهمن ۱۳۹۹ به مناسبت  گرامیداشت دهه مبارک فجر و سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا(س)  و روز زن با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی با حجت الاسلام والمسلمین عبدالهی؛ مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در امور اهل سنت چابهار دیدار کردند. 

در ابتـدای این نشست، مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در امور اهل سنت شهرستان چابهار، ضمن گرامیداشت دهه مبارکه فجر و تبریک میلاد با سعادت حضرت فاطمه زهرا (س) و روز زن گفت: تعامل و گفتگو بین علمای دینی و فرهنگی نقش بسیار مهمی در در انسجام‌بخشی به امت اسلامی دارد و دستاوردها و پیامدهای بسیار بابرکت و ماندگاری خواهد داشت که تمام تلاش ما ایجاد همین تعامل و گفتگو است.

حجت الاسلام و المسلمین"مـحمدجـواد عـبدالـهی" در ادامه افزود: اهل سنت منطقه چابهار عمدتا حنفی مذهب، از بعد کلامی ماتریدی و نزدیکترین فرقه اسلامی به شیعه ۱۲ امامی هستند.  از طرف دیگر قوم بلوچ از مهربان‌ترین اقوام هستند که این دو شاخصه بهترین و ارزشمندترین ویژگی‌هایی است که می تواند راه تعامل را باز کند.

در پایان حجت الاسلام والمسلمین عبداللهی گزارشی از وضعیت فرهنگی و اجتماعی و آداب و رسوم مردمان منطقه چابهار و استان سیستان و بلوچستان را ارائه کرد.

سپس اساتید هیات علمی دانشگاه باقرالعلوم (ع) نظرات و پیشنهادهای خود را جهت بهتر شدن اوضاع اجتماعی و فرهنگی بیان کردند که مورد استقبال مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در امور اهل سنت شهرستان چابهار قرار گرفت.
 
امتیاز دهی
 
 

فصلنامهعلوم سیاسی فصلنامهتاریخ اسلام فصلنامهآیین حکمت فصلنامهفرهنگ پژوهش
خانه | بازگشت | حريم خصوصي كاربران |
Guest (PortalGuest)

دانشگاه باقرالعلوم (عليه السلام)
مجری سایت : شرکت سیگما