728 x 90

پذیرش دانشجوی دکتری در دانشگاه باقرالعلوم(ع) در 11 رشته در سال 1399


پذیرش دانشجوی دکتری در دانشگاه باقرالعلوم(ع) در 11 رشته در سال 1399
مدیر امور دانشجویی دانشگاه باقرالعلوم(ع) گفت: دانشگاه باقرالعلوم(ع) در سال تحصیلی 1399-1400 در مقطع دکتری در 11 رشته دانشجو می پذیرد که طبق مصوبه وزارت علوم و سازمان سنجش، ظرفیت در هر رشته، هفت نفر خواهد بود.

1. تاریخ اسلام
2. دانش اجتماعی مسلمین
3. سیاستگذاری فرهنگی
4. علوم سیاسی گرایش جامعه شناسی سیاسی
5. فرهنگ و ارتباطات
6. فقه سیاسی گرایش روابط فقه بین الملل
7. فلسفه اسلامی
8. فلسفه حقوق
9. فلسفه علوم اجتماعی
10. فلسفه فیزیک
11. وهابیت شناسی
سید ناصر موسوی، مدیر امور دانشجویی دانشگاه باقرالعلوم(ع) در گفتگو با روابط عمومی این دانشگاه اظهار داشت: بر اساس آیین نامه پذیرش دانشجو در دوره دکتری (ph.D )، پذیرش در دوره دکتری در دو مرحله انجام می گیرد؛ مرحله اول آزمون به صورت متمرکز است که توسط سازمان سنجش انجام می شود و مرحله دوم پذیرش که شامل مصاحبه علمی وبررسی سوابق آموزشی و پژوهشی داوطلبان است، توسط دانشگاه های پذیرنده دانشجو بر اساس معیارهای زیر صورت می گیرد:
الف) آزمون متمرکز (۵۰ امتیاز)
ب) سوابق آموزشی، پژوهشی و فناوری (۲۰ امتیاز)
ج) مصاحبه علمی (۳۰ امتیاز)

وی به شرایط پذیرش در دانشگاه باقرالعلوم(ع) اشاره و خاطرنشان کرد: طلاب متقاضی که دارای مدرک کارشناسی ارشد یا سطح سه حوزه علمیه باشند می توانند جهت تحصیل در این دانشگاه درآزمون دکتری سازمان سنجش که معمولا در آذر ماه هر سال ثبت نام انجام می گیرد شرکت نمایند.
موسوی با اشاره به مرحله دوم پذیرش در دوره دکتری دانشگاه باقرالعلوم(ع) یادآور شد: در راستای اجرای مرحله دوم پذیرش، ارزیابی تخصصی داوطلبان دکتری در کلیه رشته های دانشگاه باقرالعلوم(ع) از طریق مصاحبه علمی و بررسی سوابق آموزشی و پژوهشی انجام می گیرد. داوطلبان در صورت کسب حد نصاب لازم در آزمون و معرفی سازمان سنجش به دانشگاه می توانند در مرحله دوم پذیرش یعنی شرکت در مصاحبه و بررسی سوابق آموزشی و پژوهشی راه یابند.
وی افزود: در مصاحبه علمی، سوابق آموزشی و پژوهشی، مقالات چاپ شده در مجلات علمی معتبر داخلی و خارجی یا کنفراس ها و سمینارها و همایش های داخلی و خارجی، کتب چاپ شده ، کیفیت پایان نامه ، معدل دوره کارشناسی و ارشد؛ طول دوره تحصیلی، محل تحصیل، گواهی مدرک زبان انگلیسی مورد بررسی قرار می گیرد و طبق آیین نامه امتیاز بندی می گردد؛ همچنین شرایط و ضوابط پذیرش دانشگاه باقرالعلوم (ع) و نحوه محاسبه امتیازآموزشی و پژوهشی در قالب دفترچه راهنما در سایت دانشگاه به داوطلبان اطلاع رسانی می گردد.
مدیر امور دانشجویی دانشگاه باقرالعلوم(ع)، متقاضیان شرکت در مصاحبه علمی سال 1399 دانشگاه باقرالعلوم(ع) را 403 نفر اعلام کرد که در 11رشته فوق به رقابت می پردارند. ظرفیت پذیرش در هر رشته طبق مصوبه وزارت علوم حداکثر، هفت نفر خواهد بود.
وی یادآور شد: داوطلبان بعد از شرکت در مصاحبه علمی و بررسی سوابق آموزشی و پژوهشی توسط دانشگاه، امتیارات آنان به تفکیک به سنجش ارسال می گردد، سازمان سنجش بعد از تعیین وضعیت صلاحیت عمومی و کنترل سایر شرایط و ضوابط و شرایطی که از سوی دانشگاه در زمان فراخوان پذیرش دانشجو اعلام شده است ، اسامی پذیرفته شدگان نهایی را استخراج و و در اواخرمهریا اوایل آبان اعلام می کند.
موسوی به پذیرش بدون آزمون استعدادهای درخشان در دانشگاه باقرالعلوم(ع) اشاره و تأکید کرد: متقاضیانی که دارای شرایط لازم می باشند، می توانند بدون شرکت در آزمون کتبی با توجه به ایین نامه استعدادهای درخشان درخواست مصاحبه کنند که در صورت کسب امتیازات لازم مازاد بر ظرفیت در هر رشته پذیرفته خواهند شد. در سال جاری تعداد 10 نفراز داوطلبان در مصاحبه های استعداد درخشان دانشگاه شرکت کردند که نتایج آن همزمان با سایر داوطلبان اعلام خواهد شد.
وی افزود به دلیل شرایط ناشی از شیوع کرونا آزمون دکتری و مصاحبه با تاخیر انجام شد و به خاطر اینکه به آغاز سال تحصیلی رسیدیم همه مراحل آزمون و پذیرش در مدت بسیار کمتری با فشردگی انجام شد. با این حال مساعدت همکاران در معاونت آموزش و هماهنگی مدیران گروهها با پشتیبانی بخش اداری موجب شد به خوبی و با انضباط کامل این روند انجام شود.
 
امتیاز دهی
 
 

فصلنامهعلوم سیاسی فصلنامهتاریخ اسلام فصلنامهآیین حکمت فصلنامهفرهنگ پژوهش
خانه | بازگشت | حريم خصوصي كاربران |
Guest (PortalGuest)

دانشگاه باقرالعلوم (عليه السلام)
مجری سایت : شرکت سیگما