728 x 90

آغاز فعالیت رسمی انجمن بین المللی اندیشه اجتماعی مسلمین

روابط عمومی دانشگاه باقرالعلوم علیه السلام

به گزارش روابط عمومی دانشگاه باقرالعلوم (ع)، مراسم افتتاحیه انجمن بین المللی اندیشه اجتماعی مسلمین با معرفی هیئت موسس متشکل از متفکرین برجسته مسلمان در کشورهای مختلف جهان در دانشکده مطالعات جهان دانشگاه تهران فعالیت خود را به صورت رسمی آغاز کرد.
در این مراسم حمید پارسانیا عضو هیئت علمی دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران، رئیس هیئت موسس و سید هادی ساجدی دبیر انجمن به تشریح اهداف، وظایف و برنامه های انجمن پرداختند.
هادی ساجدی، دبیر انجمن بین المللی اندیشه اجتماعی مسلمین اظهار داشت، هیئت موسس موظف است طی ماه های آینده علاوه بر نهایی سازی اساس نامه و تعیین مجمع عمومی فرآیند ثبت رسمی انجمن را به صورت بین المللی و در کشورهای مختلف پیگیری نماید.
در ادامه وی اعضای پیشنهادی هیئت موسس را معرفی نمود: حمید پارسانیا، شمس الله مریجی، سعید رضا عاملی، غلامرضا جمشیدیها، عماد افروغ، حسین کچوئیان و عبدالحسین کلانتری از ایران، ادریس هانی از مراکش،  طلال محمود عطریسی از لبنان، فرید العطاس از سنگاپور، حسین هاریانتو از اندونزی، و مظفر اقبال از کانادا.
در این جلسه حمید پارسانیا از ایران و همچنین طلال محمود عطریسی به تبیین اهداف، وظایف و برنامه های انجمن پرداختند.
حمید پارسانیا ابراز داشت، انجمن بین المللی به ‌منظور تبادل نظر، هم افزایی، همکاری و ارتقاي علمي اساتید، محققان و دانشجویان فعال در زمینه اندیشه اجتماعی مسلمین تاسیس می شود. متخصصین به تامل درباره اندیشه اجتماعی متناسب و مرتبط با فرهنگ و تمدن جوامع اسلامی پرداخته و به ارتقا كيفي و بهبود  بخشيدن به امور آموزشي و پژوهشي در این زمينه اهتمام خواهند ورزید.
طلال عطریسی عضو هیأت مؤسس، راه اندازی چنین انجمنی را یک شجاعت علمی و یک مبارزه واقعی در مقابل گسترش و سلطه فرهنگ غربی بر جوامع اسلامی و عربی دانست و شکل گیری چنین انجمنی را یک ضرورت امروز دنیای معاصر جهان اسلام دانست.
در ادامه متن عربی و انگلیسی بخشی از اساس نامه آمده است:
وظايف و فعاليتها:
 انجام تحقيقات علمي و فرهنگي در سطح ملي و بين‌المللي با محققان و متخصصاني كه به گونه‌اي در حوزه اندیشه اجتماعی مسلمین فعالیت می نمایند.
همكاري با نهادهاي اجرايي، علمي و پژوهشي در مقیاسهای ملی و بین المللی در زمينه ارزيابي و بازنگري و اجراي طرح‌ها و برنامه‌هاي آموزشی و پژوهش در زمينه های موضوع فعاليت انجمن.
ترغيب و تشويق پژوهشگران، استادان و دانشجویان به فعالیت در حوزه اندیشه اجتماعی اسلام، و انجام مطالعات اجتماعی با دغدغه های اسلامی و مرتبط با جهان اسلام.
برگزاري کنفرانس، گردهمايي‌ و نشست های علمي در سطح ملي، منطقه‌اي و بين‌المللي.
انتشار كتب و نشريات علمي مرتبط با حوزه فعالیت انجمن.

 
 
امتیاز دهی
 
 

فصلنامهعلوم سیاسی فصلنامهتاریخ اسلام فصلنامهآیین حکمت فصلنامهفرهنگ پژوهش
خانه | بازگشت | حريم خصوصي كاربران |
Guest (PortalGuest)

دانشگاه باقرالعلوم (عليه السلام)
مجری سایت : شرکت سیگما