728 x 90

نشست تخصصی عقلانیت و دین در دنیای مدرن

با حضور در دانشگاه باقرالعلوم (ع)؛ دیدار دانشجویان شیکاگو آمریکا به همت کارگروه بین المللی میز علوم انسانی برگزار شد
با حضور در دانشگاه باقرالعلوم (ع)؛ دیدار دانشجویان شیکاگو آمریکا به همت کارگروه بین المللی میز علوم انسانی برگزار شد روابط عمومی دانشگاه باقرالعلوم علیه السلام

با حضور در دانشگاه باقرالعلوم (ع)؛ دیدار دانشجویان شیکاگو آمریکا به همت کارگروه بین المللی میز علوم انسانی برگزار شد

جمعی از دانشجویان شیکاگو آمریکا با حضور در دانشگاه باقرالعلوم (ع) در نشست علمی با عنوان عقلانیت و دین در دنیای مدرن به گفتگو پرداختند.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه باقرالعلوم (ع) جمعی از دانشجویان شیکاگو آمریکا با حضور در این دانشگاه از بخش های مختلف بازدید و در این نشست به گفتگو پرداختند.
براساس این گزارش در این دیدار که با همت کارگروه بین الملل میز علوم انسانی و مدیریت حجت الاسلام والمسلمین موسوی برگزار شد دانشجویان به ارائه نظرات خود پیرامون جایگاه عقلانیت در هندسه نظام دینی و همچنین انواع متفاوت عقل پرداختند.
 عضو هیأت علمی دانشگاه باقرالعلوم (ع) افزود ضمن برشمردن انواع عقل به تبیین رابطه عقل و دین پرداخته و بر اهمیت ویژه ی عقل به ویژه در مواجهه با دنیای مدرن تأکید کرد.
موضوع اسلامی سازی دانش و اتخاذ رویکرد اسلامی در مواجهه با دانش های سکولار غربی از جمله موضوعات دیگر این نشست بود که مورد استقبال میهمانان قرار گرفته و پرسش و پاسخ های متعدد پیرامون آن شکل گرفت. در همین راستا، حجت الاسلام والمسلمین موسوی به تشریح نظریه آیه الله جوادی در خصوص علم دینی پرداخت.

 
 
امتیاز دهی
 
 

فصلنامهعلوم سیاسی فصلنامهتاریخ اسلام فصلنامهآیین حکمت فصلنامهفرهنگ پژوهش
خانه | بازگشت | حريم خصوصي كاربران |
Guest (PortalGuest)

دانشگاه باقرالعلوم (عليه السلام)
مجری سایت : شرکت سیگما