دوشنبه 17 ارديبهشت 1403  
اخبار همایش در سایت ها
فارس/قاضي زاده
مدرس حوزه علميه مشهد:
آخوند خراساني اشراف كاملي بر مسايل فقهي داشت

خبرگزاري فارس: مدرس حوزه علميه مشهد گفت: مرحوم آخوند خراساني اشراف كاملي بر مسايل فقهي، اصولي، ادبي و كلامي داشت.

خبرگزاري فارس: آخوند خراساني اشراف كاملي بر مسايل فقهي داشت

به گزارش خبرگزاري فارس از مشهد، آيت‌الله محمد قاضي‌زاده ظهر امروز در مراسم يكصدمين سالگرد آخوند خراساني كه صبح امروز در محل تالار همايش دفتر تبليغات اسلامي مشهد و با حضور جمعي از علما و روحانيون برگزار شد اظهار داشت: وي يك مكتب اصولي را رقم زده است.
وي تصريح كرد: آخوند از برجستگي‌هاي كم نظيري چون تيزهوشي، فراست، حافظه قوي برخوردار بود و اشراف كاملي بر مسايل فقهي، اصولي، ادبي و كلامي داشت و همين سبب ماندگاري ياد اين بزرگوار شد.
اين مدرس درس خارج فقه و اصول حوزه علميه مشهد به تبيين مكتب اصولي آخوند خراساني پرداخت و خاطرنشان كرد: مرحوم آخوند در نوآوري‌هاي اصولي خود چه از لحاظ ادبي، اصولي و چه از جهات ديگر، آنچه كه مجموعه يك مكتب اصولي است، رقم زده است.
قاضي‌زاده ادامه داد: مرحوم آخوند خراساني بر قله زهد و ايثار ايستاده است و بدون ترديد ايشان يكي از معروف‌ترين عالمان تاريخ اسلام در تدريس و شاگردپروري است و مدت‌ها نام وي در يادها خواهد ماند.
وي به تبيين اشتراكات و افتراقات آخوند خراساني و شيخ انصاري پرداخت و افزود: نوآوري‌هاي پژوهشي آخوند خراساني كه داراي شخصيتي عظيم در ملكوت است در اصول فقه سخن بسيار گفته و داراي جايگاهي بلند است.
مدرس حوزه علميه مشهد مدرس حوزه علميه مشهد گفت: آخوند خراساني داراي ابعاد متعدد و مختلف است و از برجستگي‌هاي كم نظيري برخوردار است و مرحوم آخوند خراساني كار بزرگي را در علم اصول انجام داده است و امروز بايد اين روش ادامه پيدا كند تا نيازهاي جديد برطرف شود.
انتهاي پيام/ص30

 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر
كليه حقوق اين سايت براي دبيرخانه كنگره بزرگداشت آخوند ملا محمد كاظم خراساني محفوظ مي باشد









Guest (PortalGuest)

كنگره آخوند خراساني
مجری سایت : شرکت سیگما