دوشنبه 17 ارديبهشت 1403  
اخبار همایش در سایت ها
فارس نيوز/همايش
در مشهد؛
يكصدمين سالگرد ارتحال آخوند خراساني برگزار شد

خبرگزاري فارس: يكصدمين سالگرد ارتحال آخوند خراساني با حضور جمعي از علما و روحانيون در مشهد برگزار شد.

خبرگزاري فارس: يكصدمين سالگرد ارتحال آخوند خراساني برگزار شد

به گزارش خبرگزاري فارس از مشهد، در اين مراسم كه صبح امروز در محل تالار همايش دفتر تبليغات اسلامي مشهد و با حضور جمعي از علما و روحانيون برگزار شد مدعوين به بيان شخصيت آخوند خراساني پرداختند.
در اين مراسم آيت‌الله محمدمهدي قاضي‌زاده مدرس درس خارج فقه و اصول حوزه علميه مشهد ضمن نگاهي گذرا به زندگي آخوند خراساني تصريح كرد: تيزهوشي، فراست و حافظه قوي سبب اشراف كامل بر مسايل فقهي، اصولي، ادبي توسط آخوند خراساني شد.
حجت‌الاسلام محمدمهدي مسعودي رئيس دفتر تبليغات اسلامي خراسان رضوي نيز در اين مراسم با بيان اينكه آخوند خراساني شخصيتي عالم و دانا به امور مربوط به دوره خود بود، خاطرنشان كرد: اين درك عالمانه توسط آخوند خراساني سبب ماندگاري اصول اسلام شده است.
رئيس دفتر تبليغات اسلامي خراسان رضوي ادامه داد: در 100 سال اخير اگر نگوييم جهان از نظر تحولات و رخدادها در وضعيت ويژه و شگرف قرار گرفته است دست كم مي‌توان گفت در موقعيتي غيرقابل پيش‌بيني است كه جلوه بارز آن را در چالش‌هاي فزاينده‌اي مشاهده مي‌كنيم كه دين و دينداران را به مواجهه فرا خوانده است.
در ادامه اين مراسم حجت‌الاسلام سعيد ضيايي‌فر از علماي حوزه با ارائه مقاله‌اي با عنوان تاثير انديشه‌هاي كلامي بر علم اصول با تاكيد بر ديدگاه‌هاي آخوند خراساني به نقش بي‌بديل مرحوم آخوند در بعد اصولي اشاره كرد.
حجت‌الاسلام منصور ميراحمدي نيز آخوند خراساني را يك انديشمند اصولي و عقل‌گرا، در سنت عقلاني اجتهاد و در زمينه مشروطيت و تحولات آن خواند.
انتهاي پيام/آ30

 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر
كليه حقوق اين سايت براي دبيرخانه كنگره بزرگداشت آخوند ملا محمد كاظم خراساني محفوظ مي باشد









Guest (PortalGuest)

كنگره آخوند خراساني
مجری سایت : شرکت سیگما