دوشنبه 17 ارديبهشت 1403  
اخبار همایش در سایت ها
بصيرت/قاضي زاده
حجت الاسلام والمسلمين قاضي زاده : آخوند خراساني در اصول و مباني فقهي نوآوري داشت
 يكي از اساتيد درس خارج فقه و اصول گفت : مرحوم آخوند خراساني نوآوري هاي زيادي در اصول و مباني فقهي و سياسي داشت .
به گزارش پايگاه اطلاع رساني بصيرت ، حجت الاسلام والمسلمين محمد قاضي‌زاده ، مدرس خارج فقه و اصول، در مراسم يكصدمين سالگرد آخوند خراساني كه 19 آبان ماه در محل تالار همايش دفتر تبليغات اسلامي مشهد با حضور جمعي از عما و روحانيون برگزار شد ، با بيان اين مطلب اظهار كرد : وي نوآوري هاي زيادي در اصول داشته است به گونه اي كه يك مكتب  اصولي را به وجود آورده است .
 

وي تصريح كرد: مرحوم آخوند در نوآوري‌هاي اصولي خود چه از لحاظ ادبي، اصولي و چه از جهات ديگر، آنچه كه مجموعه يك مكتب اصولي است، رقم زده است.
حجت الاسلام والمسلمين قاضي زاده افزود: آخوند از برجستگي‌هاي كم نظيري چون تيزهوشي، فراست و حافظه قوي برخوردار بود و اشراف كاملي بر مسايل فقهي، اصولي، ادبي و كلامي داشت و همين سبب ماندگاري ياد اين بزرگوار شد.
اين مدرس درس خارج فقه و اصول حوزه علميه مشهد به تبيين مكتب اصولي آخوند خراساني پرداخت و خاطر نشان كرد: مرحوم آخوند خراساني بر قله زهد و ايثار ايستاده است و بدون ترديد ايشان يكي از معروفترين عالمان تاريخ اسلام در تدريس و شاگرد پروري است و مدت ها نام وي در يادها خواهد ماند.
وي به تبيين اشتراكات و افتراقات آخوند خراساني و شيخ انصاري پرداخت و افزود: نوآوري‌هاي پژوهشي آخوند خراساني كه داراي شخصيتي عظيم در ملكوت است در اصول فقه سخن بسيار گفته و داراي جايگاهي بلند است.

زمان درج خبر: جمعه ۲۰ آبان ۱۳۹۰ ساعت 19:43:25
برچسب ها:
آخوند خراساني، شيخ محمد قاضي زاده، علماي مشهد         شماره خبر:1425          
 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر
كليه حقوق اين سايت براي دبيرخانه كنگره بزرگداشت آخوند ملا محمد كاظم خراساني محفوظ مي باشد









Guest (PortalGuest)

كنگره آخوند خراساني
مجری سایت : شرکت سیگما