معرفي صندوق قرض‌الحسنه

معرفي صندوق قرض الحسنه دفتر تبليغات اسلامي خراسان رضوي



دفترتبليغات اسلامي حوزه علميه قم به عنوان نهادي انقلابي ـ حوزوي ـ تبليغي و علمي در راستاي تحقق اهداف بلند و گران سنگ «تبيين و گسترش باور، بينش و ارزشهاي اسلامي و انقلابي» و نيز «تعميق و توسعه دانش و معرفت اسلامي» به فعاليت‌هاي تبليغي ـ آموزشي و پژوهشي مي‌پردازد.

بر اين اساس دفترتبليغات اسلامي، با باور عميق به نقش بي‌بديل منابع انساني فعال در حوزه  فعاليت‌هاي ديني ونيز با رويكرد مشاركت‌جويي با نهادها، مراكز و مؤسسات تبليغي، آموزشي و پژوهشي ديني، اهتمام نسبت به كاستن از دغدغه‌هاي مالي تلاشگران عرصه فعاليت‌هاي حوزه دين را مورد توجه قرار داده است.لذا با استعانت از درگاه خداوند متعال و با توجه به بند 7 از ماده 7 اساسنامه دفترتبليغات اسلامي و با هدف اعطاي تسهيلات مالي به طلاب، مبلغان و محققان اسلامي و مراكز آموزشي ـ پژوهشي و فرهنگي ديني، كاركنان دفتر و ساير مراكز و مدارس و همسران روحانيون متوفي، صندوق قرض الحسنه دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم از سال 1359تاسيس و خدمات فراواني را ارائه نموده است. با توجه به تاثير و توفيق صندوق در ارائه خدمات مالي به روحانيون ارجمند حوزه علميه قم، شعبه صندوق در تاريخ 30/12/1383  در دفتر تبليغات اسلامي شعبه خراسان رضوي تاسيس گرديد. اكنون با تجهيز و تقويت صندوق در  راستاي تحقق هدف‌هاي خير و خداپسندانه و ترويج فرهنگ الهي و ارزشمند  قرض الحسنه، در نظر دارد جهت ارائه خدمات خدا پسندانه و ارزش‌گرايانه مورد نياز طلاب محترم اقدامات بايسته‌اي را به سرانجام رساند.

 

1- و ام قرض الحسنه 

صندوق در جهت رفع نيازمنديهاي مالي طلاب و فضلاي محتزم حوزه علميه، اعم از خواهران برادران و همسران روحانيون متوفي و با داشتن حداقل موجودي حساب تحت شرايط و ضوابط خود، اقدام به اعطاي«وام قرض الحسنه عادي ويژه طلاب»مي نمايد.

 

2- افتتاح حساب پس انداز 

حسابها در جهت تجهيز منابع مالي صندوق (حساب‌هاي پس‌انداز قرض الحسنه) از طريق جذب وجوه آزاد و اندوخته‌هاي اشخاص افتتاح مي‌گردد و صاحبان اين نوع حسابها ضمن بهره‌مندي از اجر معنوي، از مزاياي اينگونه حساب‌ها بهره مند مي‌شوند.

ضمناً صاحبان حساب‌هاي قرض‌الحسنه نزد صندوق مي‌توانند از وام‌هاي قرض الحسنه با امكانات موجود بدون كارمزد استفاده نمايند.

 

3-  افتتاح حساب جاري

به دارندگان اينگونه حساب‌ها نزد صندوق، مزاياي ذيل تعلق مي‌گيرد:

الف. نقل و انتقال اينگونه وجوه سپرده‌گذاران، در كمترين زمان ممكن اعم از واريز وجوه به حساب افراد.

ب. پرداخت وام قرض الحسنه به دارندگان اين نوع حساب‌ها با رعايت ضوابط موجود و بدون كارمزد.

ج. در راستاي بر طرف نمودن نيازهاي واقعي مشتريان صندوق، نسبت به اعطاي تسهيلات خاصي مانند تسهيلات خريد خودرو، خريد مسكن، خريد لوازم خانگي، خريد كامپيوتر از طريق قراردادهاي منعقده با شبكه بانكي كشور اقدام مي‌نمايد.

 

4- حساب‌ سپرده قرض الحسنه مسدودي:

به طلاب معرفي شده از طرف  دارندگان اينگونه حساب‌ها ( سپرده‌هايي كه از طريق مراكز وابسته به حوزه علميه، نهادها و سازمانهاي دولتي، اشخاص حقيقي و حقوقي نزد صندوق افتتاح شده است) ، معادل سپرده يا بيش از آن (طبق قرارداد منعقده) وام قرض الحسنه (بدون كارمزد) پرداخت مي‌شود.

ضوابط و ميزان پرداخت وام عادي

حداقل وام مبلغ 6.000.000 ريال و حداكثر 12.000.000 ريال بر اساس جدول امتيازات و مدت باز پرداخت، حداقل 24 ماه حداكثر 30 ماه مي باشد.

 

 

خدمات و فعاليت ها 

 
امتیاز دهی
 
 


























کلیه حقوق این سایت در اختیار دفتر تبلیغات اسلامی شعبه خراسان رضوی می باشد


 

 

   
صفحه اصلی | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم (شعبه خراسان رضوي)
مجری سایت : شرکت سیگما