728 x 90

برخورد کریمانه حجت الاسلام و المسلمین آل‌غفور با همکاران و دانشجویان / تاسیس دانشگاه باقرالعلوم(ع) با محوریت نظریه پردازی در تولید دانش اسلامی 

  • 1400/11/4 دوشنبه
معاونان آموزش و پژوهش دفتر تبلیغات اسلامی در مراسم تجلیل از سه دهه خدمات علمی حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمدتقی آل غفور عضو بازنشسته هیئت علمی دانشگاه باقرالعلوم(ع) و از موسسان این دانشگاه به تشریح ویژگی های شخصیتی و علمی او پرداختند.
معاونان آموزش و پژوهش دفتر تبلیغات اسلامی در مراسم تجلیل از سه دهه خدمات علمی حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمدتقی آل غفور عضو بازنشسته هیئت علمی دانشگاه باقرالعلوم(ع) و از موسسان این دانشگاه به تشریح ویژگی های شخصیتی و علمی او پرداختند.روابط عمومی دانشگاه باقرالعلوم علیه السلام

معاونان آموزش و پژوهش دفتر تبلیغات اسلامی در مراسم تجلیل از سه دهه خدمات علمی حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمدتقی آل غفور عضو بازنشسته هیئت علمی دانشگاه باقرالعلوم(ع) و از موسسان این دانشگاه به تشریح ویژگی های شخصیتی و علمی او پرداختند.


به گزارش روابط عمومی دانشگاه باقرالعلوم (ع)، در این مراسم که همراه با جشن میلاد حضرت زهرا (س) با حضور استادان و دانشجویان در تالار امام حسین(ع) این دانشگاه برگزار شد، رئیس دانشگاه باقرالعلوم(ع) با تبریک میلاد حضرت زهرا(س) و قدردانی از مجاهدت های خستگی ناپذیر و علمی حجت الاسلام و المسلمین آل غفور به بیان خاطراتی از این استاد دانشگاه پرداخت.

معاون آموزش دفتر تبلیغات اسلامی اظهار داشت: از سال ۸۴ توفیق آشنایی با حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمدتقی آل غفور را داشتم و این دیدار در موسسه علوم انسانی جامعه المصطفی انجام شد. آن زمان طلبه جوانی بودم، زمان نماز فرا رسید و ایشان چنان متواضع بود که نتوانستم او را قانع و مأموم ایشان شوم. دکتر آل غفور اولین نفری بود که زمانی که در دانشگاه باقرالعلوم(ع) به عنوان معاون پژوهش مسئولیت گرفتم به کمک آمد.

رئیس دانشگاه باقرالعلوم(ع) به دیگر ویژگی های حجت الاسلام و المسلمین آل غفور اشاره کرد و افزود: در مدت مسئولیت خود یک بار ندیدم که ایشان مورد شخصی بخواهد و همواره با همکاران و دانشجویان برخورد بسیار کریمانه داشت.

حجت الاسلام و المسلمین مریجی با بیان اینکه دانشگاه باقرالعلوم(ع)، به لطف الهی و زحمات اساتید بزرگواری از جمله دکتر آل غفور شناخته شده است، بیان کرد: امروز این دانشگاه از جایگاه خوبی برخوردار است و همواره مورد توجه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به ویژه معاونت آموزشی این وزارتخانه بوده و در دولت های مختلف از دستاوردهای این دانشگاه بازدید کرده اند که به زودی نیز در این دولت نیز معاون آموزشی وزارت علوم از دانشگاه بازدید می کند.

معاون آموزش دفتر تبلیغات اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: کوچکترین کار تشکر از زحمات چند دهه فعالیت علمی استاد حجت الاسلام و المسلمین آل غفور است و  خاضعانه از تمام تلاش و زحمات ایشان قدردانی می نماییم.

*تاسیس دانشگاه باقرالعلوم(ع) با محوریت نظریه پردازی در تولید دانش اسلامی 

معاون پژوهش دفتر تبلیغات اسلامی و رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی نیز در سخنانی اظهار داشت: وجود بزرگانی از جمله حجت الاسلام و المسلمین آل غفور تاریخ شفاهی دانشگاه هستند که  خوب است تجربه و خاطره های آنان ثبت و ماندگار شود. 

حجت الاسلام و المسلمین نجف لک زایی بیان کرد: دکتر آل غفور پس از حضور به عنوان نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با یک تشخیص به قم آمد و آن نیز این بود که جمهوری اسلامی در تولید دانش اسلامی احتیاج به نظریه پرداز دارد به طوری که بتوان با رویکرد اسلامی معضلات را حل کرد.

رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی دفتر تبلیغات اسلامی گفت: تاسیس دانشگاه باقرالعلوم(ع) با رویکرد تربیت نظریه پرداز انجام شد به طوری که مهم ترین عنصر در بقای نظام منابع انسانی است و باید در منابع انسانی زیرساخت اسلامی باشد و طلاب فاضل حوزوی را آموزش تکمیلی داد تا به جامعه سازی و دولت سازی اسلامی کمک شود.

وی بیان کرد: امروز دانشگاه باقرالعلوم(ع) و پژوهشگاه فرهنگ اسلامی به جایگاهی رسیده که از ظرفیت های علمی بالایی برخوردار است و استادان آن در مجامع بزرگ علمی داخلی و بین المللی حرف های زیادی برای گفتن دارند و در دانشگاه های طراز اول کشور مشغول آموزش هستند.

 
 
امتیاز دهی
 
 

فصلنامهعلوم سیاسی فصلنامهتاریخ اسلام فصلنامهآیین حکمت فصلنامهفرهنگ پژوهش
خانه | بازگشت | حريم خصوصي كاربران |
Guest (PortalGuest)

دانشگاه باقرالعلوم (عليه السلام)
مجری سایت : شرکت سیگما